
Είναι ακριβά, θεωρούνται όμως και αξιόπιστα; Είναι το μέλλον στο αυτοκίνητο; Έχουν απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας; Αυτά και πολλές περισσότερες ερωτήσεις δημιουργούνται σε όποιον έχει στο μυαλό του την απόκτηση ενός υβριδικού οχήματος.
Καταρχήν θα πρέπει να αναφέρουμε πως όταν λέμε στην κατηγορία με τα υβριδικά αυτοκίνητα, εκτός από τα αμιγώς υβριδικά, δηλαδή την συνδυασμένη λειτουργία ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα, συχνά περιλαμβάνονται και τα πλήρως ηλεκτρικά, τα plug-in αλλά και εκείνα που κινούνται με αέριο.
Τα πρώτα υβριδικά αυτοκίνητα δεν ήταν και τόσο προσιτά, όπως παρατηρείται άλλωστε και με κάθε καινούρια τεχνολογία σε κάθε προϊόν. Σήμερα όμως η τιμή ενός τέτοιου οχήματος έχει πιεστεί προς τα κάτω σημαντικά και είναι πιο προσιτό να τα αγοράσει κάποιος. Επιπλέον οι διάφορες τοποθετήσεις αερίου που μετατρέπουν ένα συμβατικό αυτοκίνητο σε τύπου υβριδικό, έχουν συγκριτικά μικρό κόστος και σχεδόν άμεση απόσβεση. Ωστόσο, είναι μια μετατροπή με αμφίβολη εξιοπιστία μακροπρόθεσμα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρχίσει και αυτά να γίνονται πιο προσιτά και σιγά σιγά παίρνουν κάποιο μερίδιο στην αγορά του αυτοκινήτου.
Όμοια με κάθε καινούριο αυτοκίνητο, έτσι και τα υβριδικά μοντέλα έχουν μεγάλο δείκτη αξιοπιστίας και με πολλές καινοτομίες τεχνολογικά. Τεχνολογίες όχι μόνο σε επίπεδο οικονομίας αλλά και άνεσης, ασφάλειας και σχεδίασης έτσι ώστε να δημιουργούν μεγάλη ικανοποίηση στον οδηγό. Αν αναλογισττεί κανείς ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι και πλήρως αθόρυβα, τότε σίγουρα μπορούμε να πούμε ότι στο θέμα της άνεσης είναι κορυφαία.
Σε αυτό το σημείο οι μετρήσεις είναι λίγο πιο πολύπλοκες μιας και η κάθε κατηγορία έχει τα δικά της χαρακτηριστικά. Ας ξεκινήσουμε με τα πλήρως υβριδικά που είναι και τα πιο εύκολα να προσαρμοστούν στην Ελληνική πραγματικότητα. Ο συνδυασμός των μπαταριών και καυσίμου, τα κάνουν τέλειες λύσεις κυρίως για την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης. Από την άλλη τα ηλεκτρικά έχουν έναν μεγάλο περιορισμό της περιορισμένης αυτονομίας και χρειάζονται σταθερό σημείο ανεφοδιασμού, συνεπώς προσφέρονται για μεγαλύτερες αποστάσεις.
Δεν μπορεί να αφήσει κανέναν αδιάφορο ότι τα plug in ηλεκτρικά, έχουν το χαρακτηριστικό της φόρτισης σε κάθε πρίζα, κάτι που δίνει πόντο στην εύκολη χρήση αλλά παράλληλα έχουν το αρνητικό του περιορισμού στην αυτονομία. Εκείνα που κινούνται με αέριο, αν και δεν έχουν πιο χαμηλή κατανάλωση από τους βενζινοκινητήρες, ωστόσο έχουν καλύτερη τιμή στο αέριο όποτε είναι οικονομικές προτάσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι έχουν την δυνατότητα να καλύψουν μια απόσταση 100 χλμ με περίπου τα €4,5 σε κόστος.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία όσα αυτοκίνητα έχουν λιγότερους από 90gr CΟ2 απαλλάσονται των τελών κυκλοφορίας. Συνήθως τα περισσότερα υβριδικά κινούνται κάτω από αυτό το όριο, ωστόσο καλό είναι να το κοιτάξετε πριν αγοράσετε ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Αυξανόμενος αριθμός αγοραστών προτιμά τα υβριδικά και είναι ότι πιο εξελιγμένο τεχνολογικά στο αυτοκίνητο. Γνωστές μάρκες και μοντέλα αυτοκινήτων, πλέον προσφέρονται και σε υβριδικά που δείχνει πως η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον προτάσεις.
Πολύ σύντομα λοιπόν θα απαντούσαμε ΝΑΙ, αξίζει κάποιος να αγοράσει ένα υβριδικό αυτοκίνητο γιατί στο πολύ κοντινό μέλλον θα έχει καλή αξία μεταπώλησης και πιθανότητα ανταλλαγής ως ένα υβριδικό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
Κάντε εγγραφή στο newsletter μας για να λαμβάνετε προσφορές και νέα.