Χειμερινή Οδήγηση: Προσοχή!

χειμερινή οδήγηση

Η κακοκαιρία σαφώς και επηρεάζει τις μετακινήσεις μας σε σημαντικό βαθμό. Η οδήγηση τους χειμερινούς μήνες κρύβει αρκετές προκλήσεις που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας προκαταβολικά. Θα συναντήσουμε βροχές, έντονους ανέμους, ίσως χιόνι και πάγο. Ακόμη και ο ήλιος στην δύση του είναι περισσότερο εκτυφλωτικός από ότι τους θερινούς μήνες. Τώρα αν στην οδήγηση μας βρει το σκοτάδι της νύχτας, οι προκλήσεις αυξάνονται. Οι νεαρότεροι οδηγοί θα πρέπει να μην υπερεκτιμούν τις ικανότητες τους πίσω από το τιμόνι αλλά και να έχουν στο μυαλό τους και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου που κινούνται.

Οδήγηση τους χειμερινούς μήνες

Έρευνες που έχουν γίνει στην Ευρώπη δείχνουν αυξημένο κίνδυνο ατυχημάτων τους χειμερινούς μήνες, τις βραδινές ώρες μεταξύ 8 με 2 και με ημέρες υψηλού κινδύνου την Παρασκευή και το Σάββατο. Επίσης τροχαία ατυχήματα με εμπλοκή πεζών έχουν αυξημένη τάση τους χειμερινούς μήνες με βάση την ίδια έρευνα. Τα στατιστικά αυτά στοιχεία μπορεί να ακούγονται λίγο πολύ ως αυτονόητα σε πολλούς, αλλά συνήθως αγνοούμε το αυτονόητο και θέτουμε σε κίνδυνο τον εαυτό μας, την οικογένεια μας και το κοινωνικό σύνολο γενικότερα. Ας μην αγνοούμε αυτά τα στοιχεία από εδώ και στο εξής λοιπόν και ας κάνουμε ένα βήμα πιο κοντά στην προσεκτική οδήγηση.

Autobesikos.gr

Έτσι λοιπόν θα μπορούσαμε να κάνουμε συγκεκριμένα πράγματα όταν οδηγούμε τους χειμερινούς μήνες έτσι ώστε να μεγιστοποιήσουμε όσο το δυνατόν την ασφάλαια μας.

Μια πρώτη σκέψη που μπορεί να κάνει κανείς είναι ότι το χειμώνα περιορίζεται σημαντικά η ορατότητα. Οπότε θα μπορούσαμε να έχουμε καθαρά τα τζάμια του αυτοκινήτου μας καθώς και όλα τα φωτιστικά σώματα. Πόσες είναι οι φορές που έχετε δει λασπωμένα φανάρια ή φλας σε ένα αυτοκίνητο? Ο οδηγός μπορεί να έχει ανάψει το προειδοποιητικό αλλαγής της πορείας του (φλας) αλλά εμείς αδυνατούμε να το δούμε γιατί το καλύπτει λάσπη ή χιόνι. Το πιο σημαντικό όπως αντιλαμβάνεστε είναι τα πίσω φώτα (στοπ) που προειδοποιούν για το φρενάρισμα του αυτοκινήτου μας.

Επίσης αυτονόητο που δεν θα πρέπει να αγνοούμε είναι η ταχύτητα που αναπτύσσουμε ανάλογα με τις οδικές συνθήκες. Οδικό δίκτυο με χιόνι ή έντονη βροχόπτωση απαιτεί μειωμένες ταχυτήτες προκειμένου να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε το οτιδήποτε. Δεν είναι όμως μόνο η ταχύτητα που πρέπει να έχουμε στο νου μας. Δεν θα πρέπει να φρενάρουμε απότομα αν δεν χρειάζεται. Τα αυτοκίνητα που βρίσκονται πίσω μας αντιμετωπίζουν τις ίδιες καιρικές αντιξοότητες με εμάς τον χειμώνα.

Όταν χρειαστεί να οδηγήσουμε σε συνθήκες ψύχους αλλά χωρίς χιόνι δεν θα πρέπει να μας ξεγελάσει σε κανένα σημείο ο δρόμος. Κομμάτι του οδικού δικτύου μπορεί να έχει βραχεί το βράδυ, να μην το έχει δει ο ήλιος και να κρύβει πάγο και μια δυσάρεστη έκπληξη για τον οδηγό.

Αν τώρα τύχει και βρούμε νερά στον δρόμο, θα πρέπει να μειώσουμε την ταχύτητα μας σημαντικά. Αν έχουμε σχετικά παλιό αυτοκίνητο το προστατεύουμε από ακινητοποίηση λόγω βραχυκυκλώματος στα ηλεκτρικά του μέρη. Αυτό που προτείνεται είναι η οδήγηση με μικρή σχέση στο κιβώτιο και σχετικά υψηλές στροφές στον κινητήρα. Έτσι έχουμε καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου και μπορούμε να αντιμετωπίσουμε και την ενδεχόμενη υδρολίσθηση. Όταν το αυτοκίνητο έπιστρέψει σε στεγνό οδόστρωμα χρησιμοποιείστε το φρένο προοδευτικά για 2-3 πατήματα προκειμένου να στεγνώσει το σύστημα πέδησης.

Όπως μπορεί έυκολα να αντιληφθεί κανείς, θα πρέπει να αποφεύγουμε τους απότομους χειρισμούς στην οδήγηση τους χειμερινούς μήνες. Μια καλή μέθοδος είναι όταν έχουμε να οδηγήσουμε σε καιρικές αντιξοότητες, να οδηγούμε με μια ταχύτητα κάτω σε σχέση με την οδήγηση σε ηλιοφάνεια και σε πιο υψηλές θερμοκρασίες. Αν τύχει όμως και εμπλακεί το αυτοκίνητο σε χιόνι, τότε θα πρέπει να έχετε μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο προκειμένου να αποφύγετε το έντονο σπινιάρισμα και πλήρη ακινητοποίηση.

Άλλο ένα αυτονόητο που δεν θα πρέπει να αγνοούμε είναι να έχουμε στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου μας τις κατάλληλες αλυσίδες χιονιού. Δεν φτάνει βέβαια μόνο να τις έχουμε, θα πρέπει να έχουμε κάνει και μια «πρόβα» για να γνωρίζουμε πως μπαίνουν. Μην ξεχνάμε ότι το απρόβλεπτο έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να συμβεί τον χειμώνα οπότε το καύσιμο μας θα πρέπει να είναι πάντα στην υψηλότερη στάθμη και τα τηλέφωνα μας πλήρως φορτισμένα. Αν έχουμε μαζί μας καλώδιο φόρτισης ή κάποιο power bank είναι ακόμη καλύτερα. Αν στο αυτοκίνητο επιβαίνουν παιδιά, φροντίστε να έχετε κάποιο σνακ και νερό. Σε πολλούς μπορεί να ακούγονται υπερβολικά όλα αυτά, αλλά είναι μικρά πράγματα τα οποία ελαχιστοποιούν τον πανικό σε απρόοπτες καταστάσεις.

Μην ξεχνάτε ότι η σωστή συντήρηση και ο έλεγχος του οχήματος πριν από κάθε ταξίδι είναι εξίσου απαραίτητα. Δεν είναι μόνο η προγραμματισμένη συντήρηση, θα πρέπει να έχετε κάνει τον απαραίτητο έλεγχο σε λυχνίες, ελαστικά καθώς και τους υαλοκαθαριστήρες πριν έρθει ο χειμώνας.

Ας δώσουμε περισσότερη προσοχή στα αυτονόητα από εδώ και πέρα και να έχουμε Καλές Διαδρομές!

Αναζητάτε ένα Ατρακάριστο & Εξαιρετικό Αυτοκίνητο από 1ο Χέρι?

Back to top