
Το 1998 έκανε για πρώτη φορά η Smart την παρουσίαση ενός μοντέλου με δύο σημαντικά χαρακτηριστικά. Το πρώτο χαρακτηριστικό στοιχείο ήταν ότι δημιουργήθηκε ένα μοντέλο που δεν έμοιαζε τότε με κανένα από όλα όσα ξέραμε. Έφερε κυριολεκτικά τα πάνω κάτω στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το δεύτερο στοιχείο που είχε συζητηθεί έντονα ήταν ότι μετά από πάρα πολλά χρόνια δημιουργήθηκε καινούρια Ευρωπαϊκή μάρκα παραγωγής αυτοκινήτων.
Στα προϊοντικά του αυτοκινήτου τώρα, η λογική ήταν να δημιουργήσει άνετες συνθήκες οδήγησης στην καθημερινότητα και κυρίως μέσα στην πόλη. Ήταν τόσο μικρό το πρώτο ForTwo, που χωρούσε να παρκάρει σχεδόν παντού. Δεν θυσίασε την ασφάλεια των επιβατών μιας και είχε τον ατσάλινο κλωβό και μπορούσε να προσφέρει κάποιους χώρους για τα πράγματα των επιβατών επίσης. Σίγουρα έκανε την κίνηση στην πόλη πολύ πιο εύκολη για πολλούς από εμάς.
Η εξέλιξη διαχρονικά της Smart σίγουρα έχει προσθέσει σε πωλήσεις, ωστόσο η διοίκηση της μάρκας επιθυμεί και πιστεύει ότι μπορεί να τα καταφέρουν ακόμη καλύτερα. Ειδικότερα με την τελευταία γενιά των ForTwo, που δεν ικανοποίησε τους στόχους της εταιρίας μιας και εμφάνισε μειωμένες πωλήσεις κατά 6% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Αν κοιτάξει κανεις τα οικονομικά στοιχεία θα καταλάβει ότι η Smart σαφώς και δεν προσθέτει σε κέρδη στην Daimler (Mercedes) μιας και καταγράφει ζημιές. Ωστόσο, υπάρχει και η σκέψη από πολλούς ότι η Smart υπηρετεί και τον σκοπό της μείωσης μεσοσταθμικά των εκπομπών ρύπων για το group της Mercedes. Είναι γνωστό σε όλους μας ότι η Mercedes έχει “βαριά” μοντέλα σε εκπομπές ρύπων και είτε θα έπρεπε να κινηθεί σε μικρότερες κατηγορίες ή στο να έχει δεύτερη γκάμα μικρών αυτοκινήτων.
Όπως και να έχει πάντως το υψηλό μάνατζμεντ του group δείχνει ότι ενδιαφέρεται και για την κερδοφορία της Smart και αναμένονται αποφάσεις και τομές για να διασφαλίσουν το μέλλον και τη κερδοφορία της μάρκας.
Έγιναν ήδη κάποιες αλλαγές σε πρόσωπα και στα υψηλά κλιμάκια της πυραμίδας, και ο στόχος για το μέλλον της Smart είναι η αποκλειστική ηλεκτροκίνηση. Αυτό αναμένεται να ολοκληρωθεί μετά το 2020 που θα κλείσει και ο κύκλος ζωής των υφιστάμενων μοντέλων. Σίγουρα και μετά την ανακοίνωση της μείωσης των ρύπων, μάρκες όπως η Mercedes πρέπει να στραφούν σε άλλες τεχνολογίες προκειμένου να προσαρμοστούν με επιτυχία.
Στις νέες τεχνολογίες εντάσσονται και τα θέματα συνδεσιμότητας (internet) και sharing όπου η πλατφόρμα της Smart προσφέρεται κατάλληλα μιας και απευθύνεται σε πιο νεανικό και “ανοικτό” κοινό. Οπότε το μέλλον για την Smart κρύβει πολλές εκπλήξεις και σαφώς φαίνεται ότι παραμένει πολύτιμο στοιχείο για το group της Daimler.
Κάντε εγγραφή στο newsletter μας για να λαμβάνετε προσφορές και νέα.