Τεχνολογία αντιμετώπισης πλευρικών ανέμων

Όσοι οδηγούν και έχουν βρεθεί σε ανοιχτό οδικό δίκτυο ταχείας κυκλοφορίας σίγουρα θα έχουν βιώσει τον κίνδυνο από μια βίαια ριπή πλευρικού ανέμου. Θα έχετε νιώσει πόσο εύκολα θα μπορούσε κάποιος που οδηγεί περισσότερο από αμέριμνος, να χάσε τον έλεγχο της διεύθυνσης του οχήματος σε μια τέτοια συνθήκη πλευρικών ανέμων. Πολλές φορές μάλιστα τυχαίνει να οδηγούμε με κλειστά τα παράθυρα και με το αγαπημένο μας τραγούδι στο radio-cd οπότε και δεν έχουμε την πλήρη επαφή με τις μεταβολές των καιρικών συθηκών.

Γνωστή εταιρία στον χώρο του αυτοκινήτου έχει αναπτύξει το Side Wind Stabilization. Μια τεχνολογία ευστάθειας σε συνθήκες πλευρικών ανέμων. Εννοείται πως αυτό το προηγμένο σύστημα θα περάσει στην παραγωγή μαζικά και σύντομα θα είναι διαθέσιμο σε ολοένα και περισσότερα μοντέλα. 

Τι κάνει το σύστημα αντιμετώπισης των πλευρικών ανέμων?

Πως επιτυγχάνεται όμως η ευστάθεια του οχήματος από το σύστημα αυτό. Το όχημα φρενάρει ελεγχόμενα και με τον κατάλληλο τρόπο τους τροχούς της πλευράς που δέχεται την πίεση από πλευρικούς ανέμους. Επιβραδύνει δηλαδή κατά κάποιον τρόπο τους τροχούς της πλευράς αυτής. 

Η ενεργορποίηση του Side Wind Stabilization διενεργείται μέσω ηλεκτρονικών αισθητήρων σταθεροποίησης και γίνεται σχεδόν ακαριαία. Σχεδόν ακαριαία σημαίνει σε κάτω από 200 χιλιοστά του δευτερολέπτου γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι οι ριπές έρχονται ξαφνικά και αν η προσαρμογή του οχήματος δεν γίνεται άμεσα, τότε δεν έχει και αποτέλεσμα το σύστημα αυτό. 

Autobesikos.gr

Το εξελιγμένο αυτό σύστημα τεχνολογίας μεγιστοποιεί ακόμη περισσότερο την ασφάλεια και έχουν γίνει δοκιμές από την εταιρία αυτή τόσο σε συνθήκες δρόμου όσο και σε πίστα δοκιμών. Για να γίνουν αποτελεσματικές δοκιμές, τα αυτοκίνητα αυτά μεταφέρθηκαν σε χώρες της Ευρώπης και σε δρόμους που έχουν μεγάλη φήμη για έντονα φαινόμενα πλευρικών ανέμων. 

Εκτός από την μεγιστοποίηση της ασφάλειας υπάρχει και ένα παράπλευρο όφελος που προκύπτει από την τεχνολογία αυτή. Το όφελος είναι ότι παρατηρήθηκε μείωση καυσίμου πάνω από 12% και καλύτερη ροπή του οχήματος σε χαμηλές στροφές. 

Αρχικά η μάρκα αυτή έχει τοποθετήσει την τεχνολογία αυτή στην γκάμα των επαγγελματικών αυτοκινήτων της. Ο λόγος είναι γιατί τα βαν λόγω ύψους πιέζονται ακόμη περισσότερο από τους πλευρικούς ανέμους και ήταν προτεραιότητα η εφαρμογή σε αυτά τα οχήματα.

Ωστόσο, το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της μάρκας εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να περάσει αυτή η τεχνολογία στα περισσότερα από τα επιβατικά οχήματα της γκάμας και πάρα πολύ σύντομα. 

Αναζητάτε ένα Τεχνολογικά Εξελιγμένο, Ατρακάριστο & Εξαιρετικό Αυτοκίνητο από 1ο Χέρι?

Back to top