
Οι μελλοντικές τάσεις στο χώρο του αυτοκινήτου είναι η αυτόνομη πλοήγηση και η εξέλιξη των ηλεκτροκινητήρων για την μείωση των εκπομπών ρύπων. Η ανάπτυξη αυτών των τεχνολογιών όμως απαιτεί τεράστια κονδύλια από πλευράς των εργοστασιών. Για να μην μείνουν μόνο στα σχέδια τα μελλοντικά εγχειρήματα των κορυφαίων μαρκών, οδηγούνται σε συμφωνίες και συνεργασίες.
Δεν είναι η πρώτη φορά που μάρκες στην αυτοκινητοβιομηχανία μοιράζονται κάποιες τεχνολογίες προκειμένου να επιτύχουν βελτιωμένες οικονομίες κλίμακας. Το έχουμε δει σε διαφορετικά μοντέλα από διαφορετικές μάρκες, να έχουν το ίδιο πλαίσιο ή ακόμη και τον ίδιο κινητήρα.
Πρόσφατα δημοσιοποιήθηκε η συμφωνία της Ford με τη VW για να εξελίξουν κοινές γραμμές παραγωγής εξαρτημάτων για τα επαγγελματικά τους οχήματα. Υπάρχουν όμως και συζητήσεις που λογικά θα καρποφορήσουν για να εξελίξουν από κοινού την ηλεκτροκίνηση αλλά και τα αυτόνομα αυτοκίνητα του μέλλοντος. Στο ίδιο πλαίσιο συζητούν και έχουν έρθει σε συμφωνία σε αρκετά θέματα, δύο premium Γερμανικές μάρκες, η Mercedes και η BMW. Οι δύο κορυφαίες μάρκες έχουν ήδη συνεργαστεί και με την Audi στο πλαίσιο της δημιουργίας ψηφιακών χαρτών. Επίσης έχουν ήδη συνενώσει τα Car2Go και DriveNow που είναι οι εταιρίες car sharing.
Είναι πολύ κοντά στο να αναπτύξουν τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης και αυτόνομης πλοήγησης προκειμένου να διατηρήσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της υπεροχής. Επίσης είναι και μια στρατηγική άμυνας απέναντι στους φιλόδοξους νεοεισερχόμενους παίκτες εξ Ανατολής. Συγκεκριμένα για την Waymo από την τεράστια αγορά της Κίνας.
Οι συζητήσεις αυτή τη χρονική περίοδο έχουν να κάνουν με την πλατφόρμα των μικρών μοντέλων τους A-Class και σειρά 1 της Mercedes & BMW αντίστοιχα. Και τα δύο μοντέλα θα έχουν κίνηση στους εμπρός τροχούς οπότε ενδέχεται να μοιράζονται το ίδιο πάτωμα. Αυτή και μόνο η συνεργασία μπορεί να δώσει ένα σεβαστό ποσοστό από τον προϋπολογισμό της κάθε εταιρίας, στην ανάπτυξη των τεχνολογιών του μέλλοντος που αναφέραμε.
Οι πιο σοβαρές ενστάσεις για το ενδεχόμενο αυτής της συνεργασίας έρχονται από το εσωτερικό έμψυχο υλικό της κάθε μάρκας. Τόσο οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της BMW όσο και της Mercedes έχουν τις αντιρρήσεις τους. Θεωρούν ότι θα υπάρξουν σημαντικές απώλειες στην εταιρική ταυτότητα της κάθε μάρκας και ότι θα μειωθεί το prestige τους στα μάτια των καταναλωτών.
Το πιο σημαντικό εμπόδιο για την υλοποίηση της συνεργασίας μεταξύ των εταιρειών της Στουτγκάρδης και του Μονάχου είναι οι εσωτερικές αντιδράσεις στους κόλπους τους και κυρίως από τους μηχανικούς τους. Οι οποίοι πιστεύουν πως με μια τέτοια συνεργασία τα μοντέλα θα χάσουν μέρος της ταυτότητάς τους. Ακόμα πάντως και αν ξεπεραστούν οι ενστάσεις των ανθρώπων, το πρώτο αυτοκίνητο αυτής της πιθανής συνεργασίας δεν αναμένεται να λανσαριστεί νωρίτερα από το 2025.
Πηγή: CNN Greece
Κάντε εγγραφή στο newsletter μας για να λαμβάνετε προσφορές και νέα.