Πως να ΜΗΝ χρησιμοποιείτε τον επιλογέα ταχυτήτων!

επιλογέα ταχυτήτων στο αυτοκίνητο

Κάποιοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι τα αυτοκίνητα του μέλλοντος δεν θα έχουν μηχανικό κιβώτιο σχέσεων και επιλογέα ταχυτήτων. Επιπρόσθετα αναφέρουν ότι δεν θα έχουν καν συμπλέκτη και κιβώτιο με ταχύτητες. Σίγουρα η εποχή αυτή είναι ακόμη μπροστά μας και θα χρειαστούν κάποια χρόνια για να περάσει αυτή η τεχνολογία στο μέσο αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στους δρόμους. Μέχρι τότε μπορούμε να δούμε πως πρέπει να μεταχειρίζεται ένας οδηγός των επιλογέα ταχυτήτων στο αυτοκίνητο του. 

Τι είναι καλό να αποφεύγετε στην χρήση του επιλογέα

Ένα από τα κυριότερα σημεία, οι περισσότεροι οδηγοί, αφήνουν το δεξιό χέρι τους επάνω στον επιλογέα των ταχυτήτων, μετατρέποντας τον κάπως σε υποβραχιόνιο. Κατανοητό το γεγονός, ότι μπορεί να βολεύει ή και να μας ξεκουράζει λίγο στην οδήγηση. Πρέπει να αναλογιστεί όμως ο οδηγός ότι με αυτήν την κίνηση δεν κρατά με τα δύο χέρια το τιμονι και οι αντιδράσεις ή αντανακλαστικά μειώνονται. Σε περίπτωση που απαιτηθεί ένας ξαφνικός χειρισμός, ενδεχομένως να χαθούν κάποια πολύτιμα κλάσματα του δευτερολέπτου.

Το αμέσως επόμενο σημαντικό σημείο είναι ότι επιβαρύνεται με επιπλέον βάρος η βάση που στηρίζεται ο επιλογέας ταχυτήτων και μπορεί να χρειαστεί να αντικατασταθεί πρόωρα. 

Autobesikos.gr

Ορισμένοι από εμάς, όταν βρισκόμαστε σε στάση σε κάποιο φανάρι επειδή είμαστε βιαστικοί, δεν αποσυμπλέκουμε. Αφήνουμε την ταχύτητα στο κιβώτιο και περιμένουμε το πράσινο φανάρι για να ξεκινήσουμε. Είναι γεγονός ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα πλέον διαθέτουν Eco Start / Stop System. Αν συνεχίζουμε να οδηγούμε έτσι, τότε το αυτοκίνητο μας δεν εξοικονομεί καύσιμο γιατί δεν σταματά ο κινητήρας να δουλεύει σε στάση. Επιπρόσθετα, επιβαρύνουμε ακόμη περισσότερο το περιβάλλον που όλοι μας ζούμε, με επιπλέον ρύπους CO2.  

Από τεχνικής άποψης, συνεισφέρουμε στην ανεπιθύμητη πρόωρη φθορά του συστήματος σύμπλεξης του αυτοκινήτου γιατί δεν το «ξεκουράζουμε» όσο θα έπρεπε. Συνεπώς, καλό θα ήταν να αφήνουμε την νεκρά ταχύτητα σε στάση, τόσο για την δική μας οικονομία όσο και για την καλύτερη προστασία του περιβάλλοντος. 

Αν χρειαστεί να σταματήσουμε σε κάποια ανηφόρα, όσο καλοί οδηγοί και αν είμαστε, καλό θα είναι να χρησιμοποιούμε το χειρόφρονο για να ξεκινήσουμε και πάλι. Στην περίπτωση βέβαια που το αυτοκίνητο μας είναι εξοπλισμένο με Hill Assist δεν χρειάζεται η χρήση του χειροφρένου μας. Το κάνει μόνο του το αυτοκίνητο για εμάς. Αν πάλι δεν έχουμε Hill Assist, τότε με την χρήση του χειροφρένου είμαστε πιο ασφαλείς. Εξασφαλίζουμε δηλαδή την αποφυγή κάποιας μικρο-σύγκρουσης με το αυτοκίνητο που βρίσκεται πίσω μας. Δεν κινδυνεύει κάποιος πεζός ή κάποια μοτοσυκλέτα που διέρχεται ή βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου μας.

Να τονίσουμε ότι στην κοινή πρακτική που κρατούμε σε ισορροπία το αυτοκίνητο μας μόνο με τον συμπλέκτη σε ανηφόρα, η φθορά για το σύστημα σύμπλεξης είναι συγκριτικά μεγάλη από αυξημένες τριβές στον δίσκο. 

Μια άκρως επικίνδυνη και αναίτια συνήθεια που κάποιοι οδηγοί έχουν είναι να αποσυμπλέκουν την ταχύτητα όταν οδηγούν σε κατηφόρα. Υπάρχει μια λανθασμένη προκατάλειψη περί οικονομίας καυσίμου. Αυτό πλέον αποτελεί έναν μύθο διότι τα σύγχρονης τεχνολογίας αυτοκίνητα έχουν το σύστημα Cut-Off του καυσίμου όταν δεν ασκείται πίεση στο πεντάλ του γκαζιού. Οπότε μην το κάνεις, είναι άσκοπο! Εκτός από άσκοπο είναι πάρα πολύ επικίνδυνο γιατί δεν έχεις πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου σου. Αν χρειαστεί ή άμεση αντίδραση για να αποφύγεις κάποιο ατύχημα, θα χάσει επίσης πολύτιμο χρόνο. Επιπλέον, σε βίαιη πέδηση του αυτοκινήτου ο έλεγχος που έχεις είναι περιορισμένος. Οι αντιδράσεις που έχει το αυτοκίνητο σε τέτοιους χειρισμούς, συνήθως τρομάζουν τους περισσότερους οδηγούς και τελικά μπορεί να εμπλακείς σε κάποιο ατύχημα. 

Τώρα γνωρίζεις πως να χρησιμοποιείς το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, οπότε καλό είναι να αλλάξεις συνήθειες στην οδήγηση για την ασφάλεια αφενός, για την οικονομία αλλά και για την καλύτερη προστασία του περιβάλλοντος. 

Αναζητάτε ένα Ασφαλές & Εξαιρετικό Αυτοκίνητο από 1ο Χέρι?

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Back to top