Dragster: Πως σταματά αν δεν ανοίξει το αλεξίπτωτο?
Dragster: Πως σταματά αν δεν ανοίξει το αλεξίπτωτο?

Dragster: Πως σταματά αν δεν ανοίξει το αλεξίπτωτο?

Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα με το χαρακτηριστικό όνομα dragster γνωρίζουν μεγάλη δημοφιλία στην Αμερική. Στην χώρα όπου οι επιδόσεις και τα μεγέθη είναι απλά όρια για να “σπάνε” συνεχώς. Τα αυτοκίνητα αυτά ή αλλιώς τέρατα ιπποδύναμης, μιας και ξεπερνούν τις μερικές χιλιάδες ίππων ανά κινητήρα, επιταχύνουν τόσο ακαριαία που θυμίζουν super-sport μοτοσυκλέτες ή και μαχητικά αεροσκάφη. 

 

Η τεχνολογία που διαθέτουν είναι αρκετά εξελιγμένη, αξιόπιστη και τα συστήματα ασφάλειας είναι τα μέγιστα δυνατά. Ωστόσο και αυτά μπορεί να παρουσιάσουν κάποια βλάβη και μάλιστα στον τρόπο που ακινητοποιούνται μετά την κούρσα. Ευτυχώς οι διοργανωτές έχουν προβλέψει και προγραμματίσει την ανάλογη συνθήκη και για αυτό το απρόοπτο.

Ας δούμε όμως πως σταματά ένα τέτοιο αυτοκίνητο από τα 430 χλμ / ώρα

Τόσο στην επιτάχυνση, όσο και στην επιβράδυνση τα υπέρ-αυτοκίνητα αυτά θυμίζουν μαχητικό αεροσκάφος. Γιατί το λέμε αυτό, την ακαριαία επιτάχυνση την αναφέραμε. Ο τρόπος που φρενάρουν κανονικά είναι η ανάπτυξη αλεξίπτωτων στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Με αυτόν τον τρόπο ακινητοποιούνται πολλά μαχητικά κατά την προσγείωση τους. Ο λόγος της χρήσης αλεξίπτωτου είναι προκειμένου να επιτευχθεί η ακινητοποίηση σε μικρή απόσταση. Αν όμως δεν αναπτυχθεί το αλεξίπτωτο τελικά λόγω βλάβης, πως φρενάρει ένα dragster?

 

Το video που ακολουθεί το έχουμε δανειστεί από το Youtube και μπορείτε να δείτε μια τέτοια κατάσταση. Είναι αρκετά πρόσφατος ο αγώνας και είναι αγώνας που αφορά την κατηγορία ProMod με οδηγό τον Αμερικανό M. Bowman. Το αυτοκίνητο του χρειάστηκε λιγότερο από 5,9 δευτερόλεπτα για να καλύψει την κούρσα των 400 μέτρων και έφτασε την εξωφρενική ταχύτητα των 430 χιλιομέτρων ανά ώρα!

 

Βλέπετε ότι όταν έγινε η προσπάθεια ακινητοποίησης του οχήματος, προσπάθησε να αναπτύξει το αλεξίπτωτο το οποίο δεν λειτούργησε όπως θα έπρεπε.  Έτσι το αυτοκίνητο βγήκε εκτός οδοστρώματος, κατευθύνθηκε προς την “παγίδα” άμμου που και αυτή δεν ήταν αρκετή για να ακινητοποιήσει το dragster και έμεινε η τελευταία λύση ακινητοποίησης, το δίχτυ! Το δίχτυ αυτό έχει προβλεφθεί από τους διοργανωτές προκειμένου να σταματήσει το dragster από την κούρσα του σε περίπτωση που δεν λειτουργήσει τίποτε άλλο.

 

Η ταχύτητα που τελικά φτάνει το αυτοκίνητο αυτό στο δίχτυ είναι επίσης μεγάλη και για αυτόν τον λόγο σηκώνεται και όρθιο. Ωστόσο αυτός ο τρόπος ήταν αποτελεσματικός να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο αυτό και να βγει ο οδηγός του με ασφάλεια και να προετοιμαστεί για την επόμενη κούρσα του.

 

Δείτε το video

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο newsletter μας για να λαμβάνετε προσφορές και νέα.

Η Autobesikos ιδρύθηκε το 1975 και με την κορυφαία εξυπηρέτηση, την αξιοπιστία και τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες συνεχίζει με συνέπεια την πορεία ανάπτυξης.
Copyright © 2020. All rights reserved.