Blog

Θέματα για το αυτοκίνητο και την εμπειρία οδήγησης

Είναι γνωστό ότι το Isle of Man είναι φημισμένο για το πολύ επικίνδυνο οδικό του δίκτυο. Στο δημόσιο οδικό δίκτυο του νησιού διεξάγονται αγώνες σπορ μοτοσυκλετών και αρκετοί αναβάτες έχουν τραυματιστεί έως και θανάσιμα. Το μικρό αυτό νησάκι που βρίσκεται μεταξύ της Μεγάλης Βρετανίας και της Ιρλανδίας, είναι κατά τα άλλα απλά πανέμορφο ως τοπίο.

Ford Mustang Bullit στους δρόμους του Isle of Man

Αυτή λοιπόν την τοποθεσία επέλεξε η Ford για να κάνει μια δοκιμή – παρουσίαση – των δυνατοτήτων και των επιδόσεων του νέου Ford Mustang Bullit. Η διαδρομή πανέμορφή και σαφώς προσφέρεται για τέτοιου είδους γυρίσματα και δοκιμές σπορ αυτοκινήτων.

Αναμφίβολα το Ford Mustang αποτελεί το αυτοκίνητο των ονείρων για πάρα πολλούς, όμως πολύ λίγοι είναι οι τυχεροί που έχουν την ευκαιρία να το οδηγήσουν ή και να το αποκτήσουν.

bmw i3 σύστημα πρόωσης

Όσοι έχουν ασχοληθεί ή διαβάσει σχετικά με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα γνωρίζουν ότι το πιο θετικό στοιχείο αυτών των κινητήρων είναι η απλότητα. Απλότητα εννοούμε πάντα συγκρτικά με τους υπόλοιπους κινητήρες που πρέπει να κάνουν εσωτερική καύση του όποιου καυσίμου.

Στον αντίποδα το αρνητικό σημείο είναι ότι οι μπαταρίες έχουν συγκριτικά υψηλό κόστος. Αυτό το δεδομένο είναι που κρατά αυτά τα αυτοκίνητα σε συγκριτικά υψηλότερες τιμές των ηλεκτροκίνητων.

Ηλεκτροκίνηση & συνεργασίες

Προκειμένου να γίνουν πιο προσιτά τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, οι εταιρίες που τα εξελίσσουν αναζητούν συνεργασία. Συνεργασία είτε στον τομέα της έρευνας & εξέλιξης αλλά και στην διάθεση προς άλλες εταιρίες.

Την λογική λοιπόν της συνεργασίας προκειμένου να μπορέσει να βάλει στην αυτοκίνηση ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης, επέλεξε μια εταιρία Τουρκικών συμεφερόντων. Κατόπιν τούτου, έχει συνάψει εμπορική συνεργασία με την BMW προκειμένου να μπορεί να προμηθεύεται το σύστημα πρόωσης [...]

πόσα χρήματα κερδίζει η ferrari

Σαφώς και όλες οι εταιρίες στον χώρο του αυτοκινήτου δεν παρουσιάζουν κέρδη. Εκείνες όμως που κερδίζουν επίσης δεν κερδίζουν τα ίδια χρήματα ανά αυτοκίνητο πώλησης. Πρακτικά παρατηρείται μεγάλη έως τεράστια διαφορά στο ποσό κέρδους μεταξύ του πρώτου και του τελευταίου «παίκτη» στην λίστα κερδοφορίας.

Ferrari – πρωταθλήτρια και στην κερδοφορία?

Τα μεγέθη που περιγράφονται στο άρθρο αυτό βασίζονται σε αναλύσεις Γερμανού οικονομικού αναλυτή. Στην έρευνα του προκύπτει ότι η Ιταλική φίρμα είναι επίσης πρωταθλήτρια στο ποσό κέρδους ανά αυτοκίνητο που πωλείται. Για να το κάνουμε πιο συγκεκριμένο, η Ferrari έχει κέρδος €69,000 σε κάθε σπορ αυτοκίνητο που αγοράζει κάποιος τυχερός ανά τον κόσμο.

Autobesikos.gr

Στο κάτω μέρος της λίστας των κερδών πλασάρονται η Land Rover και Jaguar. Οι εταιρίες αυτές έχουν [...]

ενοικίαση μιας bugatti

Υπάρχει μια εταιρία στο Λας Βάγκας στην Αμερική που έχει αγοράσει μια καταπληκτική Bugatti Veyron. Το μοντέλο αυτό έχει και κάποια στοιχεία επιπρόσθετου εξοπλισμού σε σχέση με την έκδοση και ανεβαίνει και άλλο η τιμή αγοράς του.

Η Bugatti προς ενοικίαση

Η Αμερικάνικη εταιρεία που έχει στην κατοχή της αυτό το μοναδικό μοντέλο, το αγόρασε με σκοπό να το ενοικιάζει σε ενδιαφερόμενους που διαθέτουν το ποσό ενοικίασης. Αν αναλογιστεί κανείς ότι μόνο το ποσό της εγγύησης για να νοικιάσει κανείς το μοντέλο αυτό κυμαίνεται μεταξύ των 150,000 – 250,000 δολάρια, τότε μπορεί να γίνει αντιληπτό ότι η εταιρία δεν απευθύνεται στον μέσο άνθρωπο.

Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να αποδείξει και την ανάλογη οικονομική κατάσταση στην εταιρία προκειμένου να του δοθεί το δικαίωμα ενοικίασης. Ο λόγος είναι απλός, σε περίπτωση ζημιάς, θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος, να έχει την δυνατότητα αποπληρωμής [...]

λογότυπο της tesla

Αυτό που έχει καταφέρει η Tesla μέσα σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα είναι να καθιερωθεί ως ένα από τα πιο «βαριά» ονόματα στον ανταγωνιστικό χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας και όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση. Οικονομικοί αναλυτές κάνουν λόγο μάλιστα για ένα «επιχειρησιακό θαύμα» την τόσο σύντομη εξέλιξη και άνοδο μιας εταιρίας.

Λίγα περισσότερα για το λογότυπο της Tesla

Στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής η Tesla εκπροσωπεί ένα σύνολο αξιών. Ωστόσο δεν παύει η εταιρία να αντιμετωπίζει προβλήματα με τα οικονομικά της. Για αυτόν τον λόγο παρατηρούνται περιορισμοί και καθυστερήσεις στην παραγωγή και διάθεση των μοντέλων της. Επιπρόσθετα έχουν παρατηρηθεί καθυστερήσεις σε λανσαρίσματα νέων μοντέλων στην αγορά. Καθυστερήσεις που έχουν να κάνουν με το χρονοδιάγραμμα που η ίδια η εταιρία έχει θέσει και που είναι οφθαλμοφανές ότι οφείλονται σε περιορισμούς στους διαθέσιμους πόρους.

Αυτός είναι και ο λόγος που οι εκτιμητές [...]

dragster πως σταματά χωρίς αλεξίπτωτο

Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα με το χαρακτηριστικό όνομα dragster γνωρίζουν μεγάλη δημοφιλία στην Αμερική. Στην χώρα όπου οι επιδόσεις και τα μεγέθη είναι απλά όρια για να «σπάνε» συνεχώς. Τα αυτοκίνητα αυτά ή αλλιώς τέρατα ιπποδύναμης, μιας και ξεπερνούν τις μερικές χιλιάδες ίππων ανά κινητήρα, επιταχύνουν τόσο ακαριαία που θυμίζουν super-sport μοτοσυκλέτες ή και μαχητικά αεροσκάφη. Η τεχνολογία που διαθέτουν είναι αρκετά εξελιγμένη, αξιόπιστη και τα συστήματα ασφάλειας είναι τα μέγιστα δυνατά. Ωστόσο και αυτά μπορεί να παρουσιάσουν κάποια βλάβη και μάλιστα στον τρόπο που ακινητοποιούνται μετά την κούρσα. Ευτυχώς οι διοργανωτές έχουν προβλέψει και προγραμματίσει την ανάλογη συνθήκη και για αυτό το απρόοπτο.

Ας δούμε όμως πως σταματά ένα τέτοιο αυτοκίνητο από τα 430 χλμ / ώρα

Τόσο στην επιτάχυνση, όσο και στην επιβράδυνση τα υπέρ-αυτοκίνητα αυτά θυμίζουν μαχητικό αεροσκάφος. Γιατί το λέμε αυτό, την ακαριαία επιτάχυνση την αναφέραμε. [...]

Όσοι οδηγούν και έχουν βρεθεί σε ανοιχτό οδικό δίκτυο ταχείας κυκλοφορίας σίγουρα θα έχουν βιώσει τον κίνδυνο από μια βίαια ριπή πλευρικού ανέμου. Θα έχετε νιώσει πόσο εύκολα θα μπορούσε κάποιος που οδηγεί περισσότερο από αμέριμνος, να χάσε τον έλεγχο της διεύθυνσης του οχήματος σε μια τέτοια συνθήκη πλευρικών ανέμων. Πολλές φορές μάλιστα τυχαίνει να οδηγούμε με κλειστά τα παράθυρα και με το αγαπημένο μας τραγούδι στο radio-cd οπότε και δεν έχουμε την πλήρη επαφή με τις μεταβολές των καιρικών συθηκών.

Γνωστή εταιρία στον χώρο του αυτοκινήτου έχει αναπτύξει το Side Wind Stabilization. Μια τεχνολογία ευστάθειας σε συνθήκες πλευρικών ανέμων. Εννοείται πως αυτό το προηγμένο σύστημα θα περάσει στην παραγωγή μαζικά και σύντομα θα είναι διαθέσιμο σε ολοένα και περισσότερα μοντέλα.

Τι κάνει το σύστημα αντιμετώπισης των πλευρικών ανέμων?

Πως επιτυγχάνεται όμως η ευστάθεια του οχήματος από το σύστημα αυτό. Το [...]

αυτοκίνηση και ναυτία

Αν ρωτούσε κάποιος το ποσοστό των ατόμων που νιώθουν ναυτία σε κάποιο σημείο σε ένα αυτοκίνητο τι θα απαντούσατε; Η αλήθεια είναι ότι το ποσοστό είναι σημαντικά μεγαλύτερο από αυτό που θα πιστεύαμε. Η στατιστική έρευνα δείχνει ότι πάνω από το 65% των ανθρώπων-επιβατών ενός οχήματος νιώθουν ναυτία κατά την μεταφορά τους από ένα σημείο σε ένα άλλο.

Πως προσαρμόζεται η αυτοκίνηση για την αντιμετώπιση της ναυτίας?

Καταρχήν τα τμήματα έρευνας & ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας προσπάθησαν να αναλύσουν τις αιτίες δημιουργίας ναυτίας στον άνθρωπο. Η βασική αιτία είναι ότι τα μάτια προσλαμβάνουν διαφορετική αντιστοιχία δεδομένων σε σχέση με τις ασκούμενες δυνάμεις προς το σώμα αλλά και την πίεση που ασκείται στα αυτιά του ατόμου.

Οι πιο γνωστές συνθήκες που οδηγούν σε ναυτία είναι οι συνθήκες των επιβατών σε συχνές στροφές. Σαφώς βέβαια και ο κάθε άνθρωπος μπορεί να έχει διαφορετικά επίπεδα [...]

Έχει πολύ ενδιαφέρον το πως ξεκίνησε η παραγωγή της πρώτης Lamborghini. Η Ιταλική φίρμα έφτιαχνε τρακτέρ και ο ευγενής ιδιοκτήτης της είχε αγοράσει μια Ferrari από τον επίσης Ιταλό φίλο του Enzo. Ο Ferruccio Lamborghini πήγαινε και έκανε συνεχώς παράπονα για το αυτοκίνητο που αγόρασε στον Enzo Ferrari. Ο Enzo διαφωνούσε μέχρι που μάλωαν και σταμάτησαν να μιλάνε μεταξύ τους. Έτσι ο Ferruccio αποφάσισε να φτιάξει μόνος του ένα υπέρ-αυτοκίνητο το 1960.

Τα αυτοκίνητα του Lamborghini πήραν το όνομα του και από τότε έχουν εξελιχθεί σαφώς πάρα πολύ.

Πόσο κοστίζει όμως η αλλαγή λαδιού σε μία Lamborghini

Στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής μια αλλαγή λιπαντικών είναι από τις πιο απλές και γρήγορες διαδικασίες. Σηκώνεται το αυτοκίνητο, λύνει κάποιος την τάπα του κάρτερ, αδειάζει τα λάδια σε ειδικό σκεύος και προωθεί προς ανακύκλωση την χρησιμοποιημένη ποσότητα λιπαντικού. Αυτή τουλάχιστον είναι η τυπική διαδικασία [...]

bmw m series

Πριν όχι και πάρα πολλά χρόνια για τους λάτρεις της γρήγορης οδήγησης και των σπορ αυτοκινήτων, το κιβώτιο έπρεπε να είναι οπωσδήποτε μηχανικό για να έχει ο οδηγός τον απόλυτο έλεγχο της απόδοσης του κινητήρα.

Αυτή η προτίμηση ήταν λογική εκείνα τα χρόνια γιατί τα αυτόματα κιβώτια είχαν λίγες σχέσεις, ήταν αργά και είχαν πολλές ιδαιτερότητες. Πάνω σε όλα αυτά, περιόριζαν την απόλαυση της σπορ οδήγησης και επιβάρυναν την κατανάλωση καυσίμου σημαντικά.

Τι ισχύει σήμερα στο κέντρο έρευνας & ανάπτυξης της BMW?

Δεν χωρά αμφιβολία ότι στην αυτοκίνηση, η τεχνολογία και στα κιβώτια ταχυτήτων έχει κάνει άλματα. Το κύριο είναι ότι έχουν αυξηθεί σημαντικά οι σχέσεις των κιβωτίων αυτών. Σε κάποια αυτοκίνητα διατίθενται αυτόματα κιβώτια με δέκα σχέσεις. Το σύνηθες πλέον είναι οι επτά ή οκτώ σχέσεις σε ένα αυτόματο κιβώτιο ενός αυτοκινήτου τελευταίας τεχνολογίας.

Ο επικεφαλής ανάπτυξης της [...]

Back to top