Alfa Romeo Nivola, καλύτερη από τη 4C?
Alfa Romeo Nivola, καλύτερη από τη 4C?

Alfa Romeo Nivola, καλύτερη από τη 4C?

Πιστεύαμε ότι η Alfa Romeo 4C ήταν από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα. Μόλις παρουσιάστηκαν οι πρώτες φωτογραφίες της Alfa Romeo Nivola όμως, καταλαβαίνει κανείς ότι έτσι έπρεπε να ήταν από την αρχή η 4C. Το νέο σχέδιο για την Nivola προέρχεται από τον Ugur Sahin και πηγάζει από την έμπνευση του όταν είδα την Stradale 33. Η Stradale σχεδιάστηκε από το F. Scaglione και ήθελε να θυμίζει τα αγωνιστικά αυτοκίνητα εκείνης της εποχής (1967).

Alfa Romeo Nivola, ρετρό και σύγχρονη

Η βάση για τη Stradale ήταν το Tipo 33 και για αυτό τη συνοδεύει το 33 στην ονομασία της. Πριν περίπου από 50 χρόνια, η Stradale είχε ένα κινητήρα V8 χωρητικότητας 2,000 κ.εκ. με ισχύ τους 230 ίππους. Κορυφαίες επιδόσεις για τα δεδομένα της εποχής. Ήταν ένα πολύ ελαφρύ αυτοκίνητο με περίπου 700 κιλά βάρος. Οπότε η επιτάχυνση από στάση στα 100 χ.α.ω. ερχόταν σε κάτι λιγότερο από τα 6 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα της Stradale ξεπερνούσε τα 250 χιλιόμετρα ανά ώρα. Οπότε δεν θύμιζε μόνο αγωνιστικό στην όψη αλλά και στις επιδόσεις.

 

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της Stradale ήταν οι πόρτες που άνοιγαν προς τα επάνω. Οι Ιταλοί αυτό το σχεδιαστικό χαρακτηριστικό το παρομοίαζαν ως τα φτερά της πεταλούδας. Χωρίς αμφιβολία, πρόκειται για ένα θρυλικό αυτοκίνητο και αυτό που συμβαίνει με αυτά τα αυτοκίνητα, είναι να αποτελούν πηγή έμπευσης για τους επόμενους σχεδιαστές. Έτσι η Stradale 33 αποτέλεσε τη πηγή της έμπνευσης στη σχεδίαση της Nivola.


Ο Sahin λοιπόν παρουσίασε μια νεωτερισμένη άποψη της Stradale, στην οποία έδωσε το όνομα Nivola. Για να δώσει το όνομα εμπνεύστηκε από ένα πρόσωπο, τον Tazio Nuvolari μιας και το Nivola ήταν το χαϊδευτικό του όνομα. Ο Nuvolari ήταν κορυφαίος οδηγός αυτοκινήτων αλλά και δίτροχων με τεράστιες επιτυχίες στη περίοδο του Μεσοπολέμου αλλά και μετά το τέλος του 2ου Παγκοσμίου πολέμου.

Στη σχεδίαση της Nivοla o Sahin δεν έπεσε στο πειρασμό να δημιουργήσει απλά μια αντιγραφή της Stradale. Ίσα-ίσα θα λέγαμε, πέτυχε να μεταφέρει χαρακτηριστικά και στοιχεία της Stradale αλλά με σύγχρονη πινελιά. Σχεδιαστικά μπορεί κάποιος να παρατηρήσει κάποιες διαφορές. Η εμπρός μάσκα της δεν τελειώνει χαμηλά όσο στον θρυλικό προκάτοχο. Η ουρά του αυτοκινήτου είναι πιο ψηλά και οι θόλοι σαφώς μεγαλύτεροι. Επιπρόσθετα, οι πόρτες της δεν θυμίζουν πλέον τα φτερά της πεταλούδας μιας και ανοίγουν όπως στα περισσότερα αυτοκίνητα.

 

Η Nivola έχω ως βάση το μικρό σπορ κουπέ της Alfa Romeo, τη γνωστή 4C. Η 4C είναι περίπου στις ίδιες διαστάσεις και παίρνει κίνηση από έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα χωρητικότητας 1,750 κ.εκ. με ισχύ τους 240 ίππους. Ο κινητήρας αυτός, όπως και στο Stradale ψύχεται με αέρα και από τις εισαγωγές στα πλαϊνα του αυτοκινήτου.

 

Το σασί της Nivola θα μπορούσε να είναι αλουμινίου ή από ανθρακονήματα. Άσχετα από το υλικό, η εταιρία αφήνει το υπονοούμενο ότι μπορεί και να δημιουργηθεί μια μικρή παραγωγή συγκεκριμένου αριθμού αυτοκινήτων. Το σίγουρο είναι ότι θα βρεθούν δυνητικοί αγοραστές που θα θέλουν να αποκτήσουν την Alfa Romeo Nivola.

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο newsletter μας για να λαμβάνετε προσφορές και νέα.

Copyright © 2022. All rights reserved.