
Το να αγοράσει κάποιος ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο είναι εύκολο. Ωστόσο χρειάζεται να προσέξει κάποια πράγματα για να διασφαλίσει ότι τα χρήματα του θα πιάσουν τόπο.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε κάποιες χρήσιμες οδηγίες για να ακολουθήσετε στην διαδιακασία αγοράς ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
Ο πρώτος οπτικός έλεγχος του κινητήρα μπορεί να σας δώσει κάποια σημάδια. Δείτε αν ο κινητήρας έχει ίχνη από λιπαντικό ή ακόμη και περίεργες βρωμιές. Ενδέχεται να έχει υπάρξει κάποια διαρροή ή μεγάλη επισκευή στον κινητήρα και έχουν μείνει τα ίχνη.
Βάλτε τον κινητήρα να δουλεύει και δείτε αν βγαίνουν καπνοί από το πάνω μέρος του. Κάντε έναν έλεγχο στον δείκτη λαδιού για ρινίσματα μετάλλου. Αν διαπιστώσετε κάτι τέτοιο μάλλον πρέπει να απορρίψετε το αυτοκίνητο που βλέπετε.
Έχουμε αναφέρει την μάστιγα στον χώρο του αυτοκινήτου με τα γυρισμένα χιλιόμετρα. Ο μέσος όρος χιλιομέτρων που διανύει ένα αυτοκίνητο είναι περίπου τα 14,000. Αν το αυτοκίνητο που σας ενδιαφέρει έχει περισσότερα από αυτά τα χιλιόμετρα ανά έτος, τότε καλό είναι να το ψάξετε λίγο παραπάνω.
Σίγουρα τα πολλά χιλιόμετρα είναι ένας ανασταλτατικός παράγοντας σε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο γιατί υποδηλώνουν περισσότερη κόπωση για τα μηχανικά του μέρη. Επιπρόσθετα αυξάνουν τον βαθμό επισφάλειας για τυχόν βλάβες στον άμεσο μέλλον.
Σε περίπτωση που διαπιστώνετε επίσης πολύ λιγότερα χιλιόμετρα από τον μέσο όρο, καλό είναι να ζητήσετε να μάθετε λίγες περισσότερες λεπτομέριες για το ιστορικό του οχήματος από την χρήση του προηγούμενου κατόχου.
Αναζητήστε εκείνη την μεταλλική πλάκα που είναι τοποθετημένη κάπου στον χώρο της μηχανής. Όταν την βρείτε, κοιτάξτε αν κρύβει ίχνη από βαφή ή ακόμη και κάποιες χαρακιές. Αυτά τα ίχνη “παραβίασης” μπορεί να υποδηλώνουν μεγάλη επισκευή από φανοποιό.
Αφού βρήκατε τον αριθμό του πλαισίου, καλό είναι να δείτε αν ταιριάζει με την άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου που σας έχει κεντρίσει τον ενδιαφέρον. Ρίξτε μια ματιά και στην χωρητικότητα του κινητήρα για ενδεχόμενη αντικατάσταση μηχανής. Πρέπει να συμβαδίζει με την άδεια και αυτή η λεπτομέρεια γιατί αν έχει τοποθετηθεί μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρας, ενδέχεται να επιβαρυνθείτε με επιπλέον φόρους όταν χρειαστεί να δηλωθεί ο κινητήρας.
Δείτε την απόσταση των αρμών σε πόρτες, πορτ-παγκάζ ή και στο καπώ. Συνήθως η απόσταση αυτή είναι λίγο μικρότερη από το πάχος ενός δακτύλου. Αν πέσει στην αντίληψη σας διαφορά από την μία πλευρά στην άλλη (αριστερή-δεξιά), τότε το πιθανότερο έχει γίνει επισκευή φανοποιίας. Μια αντικατάσταση ενός μέρους του αυτοκινήτου, δεν είναι απαραίτητα κακό. Αν έχει αλαχθεί μια πόρτα ή ένα φτερό από μια μικρο-σύγκρουση, δεν είναι απαραίτητα ανασταλτικός παράγοντας της αγοράς ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Ωστόσο καλό είναι να διερευνήσετε λίγο περισσότερο την κατάσταση του αυτοκινήτου.
Ζητήστε να οδηγήσετε το αυτοκίνητο σε μέρος με ασφάλεια και με την παρουσία του πωλητή έτσι ώστε να δείτε αν μπαίνουν μαλακά και σωστά οι ταχύτητες. Αν γίνει απότομη αποσύμπλεξη κάποιας σχέσης, σαφώς δεν αποτελεί καλό δείγμα για την κατάσταση του κιβωτίου μετάδοσης. Έχετε κλειστό το ηχοσύστημα προκειμένου να πιάσετε ενδεχόμενους ύποπτους ήχους κατά την διάρκεια της οδήγησης.
Στην διάρκεια της οδήγησης σε ευθεία και πάντα με πολύ μικρές ταχύτητες, αφήστε για πολύ λίγο το τιμόνι για να δείτε αν η διεύθυνση του αυτοκινήτου έχει απόκλιση από την ευθεία. Αν αυτό συμβεί τότε το αυτοκίνητο που σας ενδιαφέρει είναι πιθανά ακατάλληλο για αγορά.
Ενδέχεται να προέρχεται από στραβό σασί, ή την κατάσταση της ανάρτησης. Κοιτάξτε επίσης στο τιμόνι ενδεχόμενους τζόγους κατά τον χειρισμό σε στάση.
Ο εφεδρικός τροχός (ρεζέρβα) συνήθως βρίσκεται στον χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου και θα χρειαστεί να ανασηκώσετε την μοκέτα. Εκεί κοιτάξτε αν υπάρχουν ραφές συγκόλησης ή και διαφορές στην απόχρωση του αυτοκινήτου.
Στους θόλους κοιτάξτε για ρωγμές τόσο στο χρώμα ή και στο μέταλλο. Αν έχουν αλλαχθεί αναρτήσεις και έχουν μπει πιο σκληρές, τότε το αυτοκίνητο ενδέχεται να έχει καταπονηθεί. Αυτή η καταπόνηση συνήθως φαίνεται από τέτοιες ρωγμές.
Επιπλέον, αν αγοράζετε ένα αυτοκίνητο με τάσια, βγάλτε όλα τα τάσια και κοιτάξτε την κατάσταση σε κάθε ζάντα. Το τάσι είναι ένας καλός τρόπος να κρυφτεί μια χτυπημένη ζάντα. Αν τώρα διαπιστώσετε μια χτυπημένη ζάντα, τότε πρέπει να γίνει έλεγχος των μηχανικών μερών πίσω από τον τροχό αυτόν.
Κάντε εγγραφή στο newsletter μας για να λαμβάνετε προσφορές και νέα.